Adres Koç Kuleleri A Blok Kat:8 No:27 | Söğütözü / Ankara
Telefon +90 312 340 17 17
Şok Dalga Tedavisi (ESWT)

ŞOK DALGA TEDAVİSİ – ESWT NEDİR?

Şok Dalga Tedavisi (Extracorporeal Shock Wave Therapy- ESWT); hızlandırılmış ses dalgalarının (şok dalga) sorunlu bölgeye odaklanması yöntemidir. Bu tedavi yöntemi böbrek taşını kırmak amacıyla kullanılan şok dalganın düşük enerjili formudur. Günümüzde topuk, dirsek, omuz patolojileri başta olmak üzere kas iskelet ağrılı durumlarında  başarıyla kullanılmaktadır.

ESWT NASIL UYGULANIR?

Vücut dışında cihazla oluşturulan şok dalgalarının çelik bir aplikatör vasıtasıyla odaklanması şeklinde uygulanır. ESWT anestezi ve hazırlık gerektirmez. Tedavi sonrasında istirahat gerektirmez.

TEDAVİ SÜRESİ NEDİR?

Hastanın klinik durumuna göre 3-5 seans halinde uygulanan bir tedavi yöntemidir. İlk tedaviden sonra bile etkinliği hissedilir.
Uygulama 5-7 gün ara vererek yapılır. Hastalara seans aralarında germe egzersizleri verilir ve 4-6 hafta içerisinde ağrı ve diğer yakınmalar da ciddi oranda düzelme gözlenir.

HANGİ HASTALIKLARDA ETKİLİDİR?

Topuk dikeni, tenisçi ve golfcü dirseği ve kalsifik omuz tendiniti gibi durumlar ESWT’nin yaygın kullanım alanlarıdır.
Bunların yanı sıra akut ve kronik tendon zorlanmaları ve kaslardaki ağrılı tetik noktaların tedavisinde etkili olan girişimsel olmayan bir tedavi yöntemidir.

YAN ETKİSİ VAR MIDIR?

Doğru teknikle uygulandığında nadiren ciltte oluşan hafif kızarıklık ve şişlik dışında önemli bir yan etkisi yoktur. İlk uygulamada bir miktar ağrı hissedilebilir, tedavideki ilerleme ile birlikte ağrı azalır.

Tedavi sonrasında istirahat gerektirmez.

Uygulama sonrası ağrıdaki değişiklikler hekimin sonraki protokolü belirlemesi için takip edilerek iletilmelidir.

KİMLERE UYGULANMAZ?

Uygulama alanında cilt bütünlüğünün bozuk olması, enfeksiyon ve enflamatuar hastalık varlığı, dolaşım bozukluğu